fbpx

Kako odabrati pravi bicikl?

 

 

Kako bismo lakše došli do odgovora na ovo pitanje posmatraćemo određene segmente koji su od značaja za datu problematiku.

Prvi segment koji ćemo razmatrati jeste zapravo odgovor na pitanje „Kakav tip bicikla vam je potreban?“, odnosno kakav tip vožnje preferirate. Bez obzira da li ćete bicikl koristiti samo za vožnju do posla ili vožnju sa stilom u gradu, da li ćete voziti planinske trke, ili mozda koristiti bicikl za duže rekreativne vožnje zarad boljeg zdravlja, za svaku od ovih namera postoji bicikl dizajniran upravo za takav stil vožnje.

Drugi segment odnosi se na veličinu bicikla. Pronaći odgovarajuću veličinu bicikla direktno je povezano sa udobnošću i sigurnošću pri vožnji. Ovde međutim ne bi trebalo da bude nagađanja, s obzirom da u zavisnosti od tipa bicikla postoje propisane i veličine u skladu sa visinom i težinom vozača, pri čemu su posebne mere propisane za žene, a posebne za muškarce. Naravno, ukoliko niste sigurni u odabir, mi vam stojimo na raspolaganju za svaki vid konsultacije. Kako biste bili 100% sigurni, najbolje je da bicikl isprobate pre kupovine. Detaljnije o veličinama i tipovima bicikala možete videti ovde.

Treći segment odnosi se na delove i opremu bicikla i to je ono što u suštini određuje i cenu bicikla, o kojoj ćemo govoriti u sledećim segmentima. Najčešće se bicikli prodaju samo sa opremom koja je neophodna da bi se bicikl vozio, a ostale komponente kasnije možete dodati po želji. Ovo se uglavnom odnosi na svetlosnu signalizaciju, paktregere, brzinomere, zvono, pumpu, sajle za zaključavanje i drugo. U nekim zemljama kaciga je obaveni deo opreme pri vožnji, kod nas to nije slučaj, ali naglašavamo važnost posedovanja iste.

Četvrti segment posvećujemo izboru materijala od koga je sačinjen ram bicikla. Bicikl može biti napravljen od aluminijuma, karbona fibera, čelika ili titaniuma. Materijal od koga je napravljen ram najčešće diktira vaš budžet, ali i tipa vožnje koji preferirate. Naravno treba imati u vidu i da kvalitet odgovarajućeg materijala može da varira od proizvođača do proizvođača, ali i cene koja stoji uz bicikl, ne vezano za tvrdnje da je određeni materijal bolji od nekog od ostalih. 

Karbon fiber je postao merilo za moderne bicikle vrhunskih performansi. Svaki bicikl koji vidite na Tour de France-u sačinjen je upravo od ovog materijala. Iako nisu svi bicikli od karbon fibera jednakog kvaliteta, ovaj materijal omogućava inženjerima da kreiraju ultra lagane bicikle, ali udobnih i čvrstih ramova.

Ukoliko težite ka tome da vozite lagani bicikl, ali da pri tom to ne bude preveliki pritisak na vaš budžet, odabraćete bicikl od aluminijuma. Ovi ramovi su čvrsti, prilično lagani i po prihvatljivoj ceni.

Čelik je standardni materijal od koga se sačinjavaju ramovi bicikala, dakle ovakve bicikle najčešće srećete u ponudi, ali svakako je značajno obratiti pažnju da bicikl ne bude pretežak. Cena je u ovom slučaju uglavnom veoma pouzdan instrument pri donošenju odluke o kupovini.

Titanium je po kvalitetu i čvrstini najsličniji čeliku, međutim sa jedinstvenim osećajem pri vožnji i osetno manjom težinom. U našoj ponudi za sada nećete naići na bicikle sa ovakvim ramom, a razlog za to je činjenica da je titanium izuzetno specifičan za obradu, zbog čega su i ramovi od ovog materijala najskuplji. Svakako, ukoliko želite nešto drugačije, što će vam pri tom trajati zauvek, a da pri tom ne činite kompromis na račun performansi bicikla, titanium može biti vredan pažnje.

Peti segment posvtićemo ceni bicikla. Naravno svima nama je budžet uglavnom primarna odrednica pri kupovini bicikla, te na osnovu njega tragamo za onim što je u tom okviru najbolje. Kao i za većinu drugih stvari i ovde vredi ona „Koliko para, toliko muzike“, ali i pored toga treba obratiti pažnju na detalje, oko kojih ćemo vam opet mi rado pomoći ukoliko nemate dovoljno znanja i iskustva u ovoj oblasti. Da pojasnimo, neretko možete kod različitih proizvođača naići na bicikle koje su različitog dizajna, a sa potpuno istom opremom, ali kod jednog od njih je taj bicikl par hiljada dinara skuplji. Ovakvi detalji su značajni i ukoliko imamo u vidu da se bicikli prodaju na najrazličitijim prodajnim mestima, odnosno mestima koja nisu ovlašćeni serviseri i distributeri, koji Vam uz bicikl ne nude nulti servis, ali ni garantni period. Ovaj momenat značajan je, pored toga, što dobijate bicikl koji je u startu nebezbedan za vožnju, takođe i što vam povećava troškove oko bicikla kasnije. Ukoliko se vodimo konkretnim brojevima, za jedan solidan bicikl na našem tržištu neophodno je izdvojiti bar 20 000 RSD (manje ili više u zavisnosti od tipa bicikla).

Ovo bi bile okvirne smernice koje vam mogu u izvesnoj meri olakšati izbor prilikom kupovine bicikla, opet zavisno od toga koliko imate iskustva u vožnji ili znanja kada je u pitanju poznavanje bicikala. Detalja oko opreme i samih delova bicikala, njihovih funkcija i kvaliteta ima zaista puno, te ovde ne možemo sve to obrazložiti, zbog toga budite slobodni da nas za svaki savet ili pitanje posetite lično ili kontaktirate putem društvenih mreža, maila ili brojeva telefona koje možete pronaći na sajtu.

Tagged , , , , , , ,

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.